-
měření a seřízení geometrie osobních a užitkových vozidel
-
možno měřit vozidla s plechovými i ALU disky velikostí od 12″ do 23″
Něco o geometrii
Měření a seřízení geometrie náprav se jistě vyplatí. Kromě komfortu jízdy a bezpečnosti řízení, správně seřízená geometrie podvozku ušetří i náklady na provoz vozidla. Podstatnou úsporou je až o 30% delší životnost pneumatik, které se tolik nesjíždí a opotřebovávají se rovnoměrně. Dobře nastavená geometrie kol ušetří i náklady na palivo. Měření geometrie by mělo být preventivně prováděno minimálně 1x ročně, dále po výměnách kol, pneumatik, výměnách čepů, dílů řízení, nebo všech opravách nápravy. Vždy by mělo být provedeno nastavení geometrie kol po každé havárii, ale může být potřeba i vjetí do větší díry, najetí na obrubník apod.
Geometrii kol a podvozku ovlivňují následující hodnoty: Odklon, což je úhel v kterém se kolo odklání od svislého středu, při pohledu zepředu. Odklon kola měříme ve stupních a může být buď pozitivní, nebo negativní, podle toho jestli se kolo naklání ven, nebo dovnitř. Další hodnotou je záklon, což je úhel sklonu čepu řízení, měřený ve stupních při pohledu z boku vozidla. Nejrozšířenější hodnotou, kterou měříme a seřizujeme při měření geometrie je sbíhavost kol, která je na rozdíl od předchozích hodnot vždy nastavitelná.
Rozlišujeme dva typy měření a seřízení geometrie kol, dvoukolovou a čtyřkolovou geometrii. U obou typů se hlavice umísťují na všechna čtyři kola. U dvoukolové geometrie se nastavují veškeré hodnoty pouze u přední nápravy, u čtyřkolové geometrie se měří a nastavují hodnoty u všech čtyř kol.